söndag 28 juni 2009

4:a i B-finalen


Lite kort rapport från folkracetävlingen i Offerdal. Mina tre kvalresultat blev 1:a ,1:a och 2:a och körningen fungerade riktigt bra. Växellådsploppen fungerade klockrent.

Men när finalplatserna skulle fördelas såg det ut så att en persson hade 3 fullpoängare och sedan var vi inte mindre än fem stycken med samma poäng som jag. Eftersom särskiljningen är så att man räknar bästa resultat i heat 3 först sedan 2 och sedan 1 och jag var den enda av dessa fem som hade 2:a platsen i sista heatet så blev det b-final.

I finalen körde jag inte lika bra som i kvalen. tog i för hårt och gled ut ett par gånger så jag tappade lite på det. Märkte att något inte var riktigt rätt med växellådan och efter målgång kunde jag inte röra spaken. Ni ser hålet i växellådan på bilden. Så nu blir det mekning.

Inga kommentarer: