Jag och Bosse var tyugna att bryta Offerdalingen på grund av ett kasst batteri. Små tuvor kan stjälpa stora lass. Batteriet tog helt enkelt inte laddning så efter att bilen stannat på tomgången innan starten på SS5 fick vi inte igång den. Efter en del stökande hittade vi startkablar och kunde starta sträckan. Men då slocknade kartläsarlampan så det blev svart.
Efter nogon kilometer fick vi hjälpa Nibbe Nilsson upp på vägen då han blockerade tvärs över. Efter att ha fått upp den några minuter senare hade jag en ficklampa i min hand och försökte läsa noter med hjälp av den. Bosse kände något mysko med bromsarna och efter att ha tappat så mycket tid och med tanke på övriga omständigheter valde vi att avsluta rallyt efter näst sista sträckan.
De fyra första sträckorna gick dock bra. Trots lite väl mycket noter ibland och lite passiv körning i början på första sträckan.
Nya tag nästa gång.
söndag 10 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hmmm!!! Passiv körning? delad trea på sträckan två efter Lindroth tolv efter Sääv, ja.. undrar hur det gått om man "stått" upp från start? ;)Säger som dom stora pojkar och flickorna, vi lärde oss mycket i helgen och tar med oss de till nästa gång. ;)
Ja, men du sa ju själv att du bara åkte med... ;-)
Skicka en kommentar