måndag 9 maj 2011

Broms

Det är så i mitt liv att inget går lätt.
Att byta bromsbelägg på en Toyota borde vara en ganska enkel procedur kan tyckas. Men icke. Så klart satt glidpinnarna fast och det slutade med att oket var tvungen att lossas från bilen för att jag skulle kunna trycka loss en av pinnarna. Lyckades till slut. Eftersom oket varit helt loss så blev det luftning av bromsar. I två omgångar innan vi fick ur all luft.
Tur att farsan har tålamod och lust att hjälpa till.

Efter ändring i framvagnen gjordes ett nytt starttest och då hade vi lyckats få bort de hoppande framhjulen. Så nu funderar jag på vilka av däcken som ska sitta på i Krokom på lördag. Just nu lutar det åt de största jag har. Men jag hinner säkert ändra mig.

Ihopplockning i garaget efter katastrofmekandet hanns också med. Nu är det väl bara några småsaker som lite puts kvar så är vi klara för start. Blir spännande att se för startfältet ser riktigt bra ut. Många snabba förare anmälda.

Inga kommentarer: