tisdag 3 maj 2011

Tråkmåns





Bjuder på bildbevis för att Suzuki Baleno kombi är en rallybil!

Igår la jag om en del däck. Ska testa lite på lördag är det tänkt. Ska känna på några däck jag aldrig testat tidigare. Blir intressant. Två nya däck till röda suzukin lades om också. Så blev det så klart tvätt av däck och fälg sedan. Både det som skulle på Suzukin då jag skulle lämna in dom för balansering men också de jag la på till folkracebilen. Vilken färg ska det vara på däcken? Just det, svarta.

Efter joobbet idag hämtade jag däcken efter balansering. Tack till Bytabil för snabb hjälp!
Ikväll blev det besök hos Jonte på hans jobb. Där jobbar en tekniker som besiktar folkracebilar och eftersom den rödvita behöver få ny vagnsbok var det läge för ett besök. De jobbar samma skift och denna veckan är det kvällen som gäller. Han lovade att kontakta farsan någon dag under veckan och titta till den rödvita så det blir ny vagnsbok så jag har något att köra med.

Bytte sedan plats med den svarta och den rödvita så den gamla fick komma in i garaget. Tvättade ur den invändigt och putsade rutorna så den ser okej ut inför eventuell besiktning. Den behöver få lite färg med men jag hann inte det ikväll. Förhoppningsvis går det att få vagnsbok utan sista putsen.
När jag kom hem var det så dags att byta till sommardäck på Suzukin så det är fixat med. Nu ska bara alla vinterdäck tvättas av. Det gör ont i mina ögon att se dom ligga längst in i garaget alldeles skitiga.

Inga kommentarer: